Jednym z najtrudniejszych pojęć dla dzieci jest “czas”. Jego mierzenie, określanie, a przede wszystkim organizacja stanowią nie lada wyzwanie. Pandemia, praca i nauka zdalna spowodowały zatarcie granic. Dziecku bardzo trudno było ocenić, czy jeszcze znajduje się w sytuacji obowiązku, czy już w domowym zaciszu, w którym się wypoczywa.

Dzieci mają wątpliwości: Dlaczego mama czy tata, którzy są w domu proszą, bym nie przeszkadzał/a?; Dlaczego nie mogą poświęcić mi więcej uwagi?.

 

Zarządzanie czasem to ważna kwestia nie tylko w pandemicznych czasach i nie tylko dla najmłodszych.

W natłoku obowiązków bardzo ważna jest umiejętna selekcja i optymalizacja, a wiele możliwości spędzania czasu i bogata oferta kulturalno-rozrywkowa wymaga kontroli i zadbania o chwilę dla siebie samych.

 

Jak tego wszystkiego nauczyć maluchy?  

“Przedszkola na Czasie” to zupełnie nowa propozycja wspierająca dzieci i pedagogów.  Celem akcji jest wprowadzenie dziecka w zagadnienia związane z czasem. Poprzez zabawę zaproponowaną w projekcie, dzieci uczą się, jak odczytywać godziny, jak rozpoznawać pory roku, ale także poznają normy społeczne, zasady organizacji czasu i budowania w oparciu o niego relacji międzyludzkich.