Program wychowawczy Przedszkola Nr 90
Program wychowawczy Przedszkola Nr 90 "Entliczek Pentliczek"
Autor: Karolina Golik
Główny cel programu:
Stwarzanie warunków do pełnego rozwoju osobowego każdego z naszych wychowanków, zgodnie z ich wrodzonym potencjałem i możliwościami w relacjach ze środowiskiem społeczno - kulturowym i przrodniczym.
Cele szczegółowe:
-
kształtowanie podstawowych powinności moralnych np. życzliwości, tolerancji, uczciwości, sprawiedliwości, odpowiedzialności;
-
kształtowanie czynności samoobsługowych;
-
kształtowanie pozytywnej postawy wobec zdrowia;
-
rozwijanie sprawności ruchowej;
-
wzmacnianie poczucia przynależności narodowej, historyczne, kulturowej;
-
rozwijanie umiejętności polubownego rozwiązywania spraw konfliktowych i dochodzenia do kompromisu;
-
rozwijanie umiejętności rozróżniania dobra od zła;
-
uświadomienie dzieciom swoich praw i obowiązków;
-
uświadomienie złożoności otaczającego świata i czyhających zagrożeń;
-
rozwijanie postaw prozdrowotnych.
Założenia programu , metody i formy realizacji:
-
stwarzanie sytuacji, w których dziecko lepiej pozna siebie i innych, obserwowanie, naśladowanie przez dzieci rówieśników i dorosłych z otoczenia;
-
dokonywanie oceny zachowań innych oraz ustosunkowanie się emocjonalnie do nich;
-
kierowanie doświadczeniami i kreowanie przez nauczycieli sytuacji edukacyjnych, sprzyjających kształtowaniu pozytywnego, optymistycznego spojrzenia dziecka n świat oraz budowaniu obrazu samego siebie jako składnika człowieka;
-
integracja dzieci, nauczycieli i rodziców we wspólnych zajęciach jako pomoc w porozumiewaniu się, lepszym wzajemnym poznaniu;
-
poznawanie przez rodziców sposobów wspomagania rozwoju dziecka i dróg porozumiewania się z nim;
-
umożliwienie rodzicom i dzieciom spędzania wspólnego czasu w placówce;
-
przeżywanie przez dzieci i rodziców wspólnej radości z przebywania ze sobą i wspólnych działań;
-
poznanie werbalnych i pozawerbalnych środków komunikacji z dzieckiem, rodzicami i wychowawcą w trakcie spotkań integracyjnych.