Program wychowawczy Przedszkola Nr 90 "Entliczek Pentliczek"
Autor: Karolina Golik
Główny cel programu:
Stwarzanie warunków do pełnego rozwoju osobowego każdego z naszych wychowanków, zgodnie z ich wrodzonym potencjałem i możliwościami w relacjach ze środowiskiem społeczno - kulturowym i przrodniczym. 
Cele szczegółowe:
  • kształtowanie podstawowych powinności moralnych np. życzliwości, tolerancji, uczciwości, sprawiedliwości, odpowiedzialności;
  • kształtowanie czynności samoobsługowych;
  • kształtowanie pozytywnej postawy wobec zdrowia;
  • rozwijanie sprawności ruchowej;
  • wzmacnianie poczucia przynależności narodowej, historyczne, kulturowej;
  • rozwijanie umiejętności polubownego rozwiązywania spraw konfliktowych i dochodzenia do kompromisu;
  • rozwijanie umiejętności rozróżniania dobra od zła;
  • uświadomienie dzieciom swoich praw i obowiązków;
  • uświadomienie złożoności otaczającego świata i czyhających zagrożeń;
  • rozwijanie postaw prozdrowotnych.
 
Założenia programu , metody i formy realizacji:
  • stwarzanie sytuacji, w których dziecko lepiej pozna siebie i innych, obserwowanie, naśladowanie przez dzieci rówieśników i dorosłych z otoczenia;
  • dokonywanie oceny zachowań innych oraz ustosunkowanie się emocjonalnie do nich;
  • kierowanie doświadczeniami i kreowanie przez nauczycieli sytuacji edukacyjnych, sprzyjających kształtowaniu pozytywnego, optymistycznego spojrzenia dziecka n świat oraz budowaniu obrazu samego siebie jako składnika człowieka;
  • integracja dzieci, nauczycieli i rodziców we wspólnych zajęciach jako pomoc w porozumiewaniu się, lepszym wzajemnym poznaniu;
  • poznawanie przez rodziców sposobów wspomagania rozwoju dziecka i dróg porozumiewania się z nim;
  • umożliwienie rodzicom i dzieciom spędzania wspólnego czasu w placówce;
  • przeżywanie przez dzieci i rodziców wspólnej radości z przebywania ze sobą i wspólnych działań;
  • poznanie werbalnych i pozawerbalnych środków komunikacji z dzieckiem, rodzicami i wychowawcą w trakcie spotkań integracyjnych.